BOSTADSTÖMNING

073-433 40 09

Vi tömmer din bostad snabbt, enkelt och prisvärt. Vårt erfarna team sorterar och bortforslar på ett tryggt och kvalitetssäkrat sätt. Vi samarbetar med välgörenhetsorganisationer och second-hand butiker om ni vill skänka föremål, annars transporteras de till återvinningscentralen. Exempelbilder på denna typ av jobb hittar du i vårt bildgalleri

Tömning av bostad

Vi tömmer allt från lägenheter, villor, fritidshus och förråd. Vi börjar alltid arbetet med att sortera bostadens föremål. Det som kan återanvändas skänks till välgörenhet, övrigt blir omhändertaget på ett miljöriktigt sätt på en återvinningsstation. Vi tar självklart hänsyn till föremål av värde och tar hand om dem på ett omsorgsfullt sätt tills arbetet är slutfört.

Vår personal har utrustning och kompetens för alla olika typer av föremål och vi garanterar att de blir sorterat och hanterat korrekt.

Vanliga frågor om bostadstömning

Priset för bostadstömning varierar ganska stort beroende på mängd bohag & lösöre. Sorteringsavgift ingår i priset. Vi erbjuder alltid gratis hembesök och offert. Vi garanterar lägsta pris, tillämpar rutavdrag och kan matcha andra offerter.

I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, transport & sortering samt avlastningen hos secondhandbutiker eller auktionsverk. Vid behov utav container tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.

Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.

Vi kan endast köpa bohag eller göra avdrag efter värdering. Vilket vi oftast kan göra på plats och vid behov använder vi oss utav en värderingsman. Vi kan inte garantera att vi kommer köpa allt lösöre i bostaden.

Det är sedan 1 augusti 2016 möjligt att få RUT-avdrag när du anlitar en firma som hjälper dig med din bohagsflytt eller andra tjänster relaterat till bohagsflytten, även transport av bohag till secondhandbutik eller magasinering. RUT-avdraget avser arbetskostnaden där du bara behöver betala 50% av kostnaden för arbetet. Kostnaden för materialkostnader som drivmedel eller andra kostnader för transportfordon är inte godkända för RUT-avdrag. För våra tjänster är det applicerbart vid flytt av bohag till andra bostäder, magasinering, kostnad för chauffören samt förberedande arbete inför transport (nedmontering, montering osv). Du kan läsa mer på Skatteverkets hemsida.

Har du fler frågor?

Vänligen kontakta oss så besvarar vi dig så snart som möjligt.

Banerry bildgalleri
Bildgalleri

Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.

Hur går en (tjänsten) till?

1

Hembesök

Efter första kontakt via e-post eller telefon behöver vi oftast göra ett hembesök för att inspektera hur mycket som ska tömmas samt om det finns behov av exempelvis en container.
2

Pris & Planering

Med det underlag vi har skapas en offert där kunden får ta del utav vad som behöver göras och vad varje moment kommer att kosta. Vi uppskattar även tidsåtgång samt bokar in start- & slutdatum.
3

Utförande

På bestämt datum & plats påbörjar vi tömningen. Tidsåtgången beror på bostadens storlek & volymen som ska tömmas. Inför utförandet är det viktigt att kunden har gått igenom bostaden och lagt undan eller plockat bort saker som ska behållas.

SAMARBETEN

Ett axplock av våra samarbetspartners & kunder.

Socialstyrelsen
Stockholms stad
Polisen
Anticimex
Kronofogden
Stockholms stadsmission
Bostad först
Erikshjälpen
Myrorna
Södertälje kommun
Botkyrka kommun
Nacka Kommun
Familjerättsbyrån
Nynäshamns bostäder

KONTORSADRESS

Trollesundsvägen 4 NB
124 32 Bandhagen, Stockholm

KONTAKTA OSS

Org.nummer:559048-5743
BANERRY AB

073-433 40 09

ÖPPETTIDER

08.00 - 19.00
Alla dagar