GROVSTÄDNING

073-433 40 09

Om du behöver hjälp med en liten extra omfattande städning har du kommit rätt.
Vi har erfarenhet och specialiserad personal på just detta område, vi utför allt från städning till sanering och ser till att bostaden blir återställd till fint skick. Exempelbilder på den här typen av städjobb finns i vårt galleri.

Grovstädning

Innefattar jobb som kräver en mer omfattande städning och möjligtvis en sanering. I de flesta fall är det en städning efter t.ex. socialmisär, hoarding (samlarsyndrom). Det är också vanligt förekommande med personer som inte haft möjlighet att städa eller kasta föremål & sopor under en längre period. Vi har samlat flertal artiklar inom ämnet på var startsida för de som vill läsa mer.

Vid utförande av grovstädningar går vi igenom hela boendet och ser till att allting blir skinande rent. Givetvis är vi försiktiga med värdesaker, respekterar dina specifika önskemål och arbetar diskret med tystnadsplikt.

Vanliga frågor om grovstädning

Priset för grovstädning varierar ganska stort beroende på städningens omfattning, sanitära förhållanden & bostadens storlek. Vi erbjuder alltid gratis hembesök och offert. Vi garanterar lägsta pris, tillämpar rutavdrag och kan matcha andra offerter.

I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, städning, transport & sortering samt materialkostnader. Vid behov utav container tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.

Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.

Nej, men vi har en personlig genomgång på plats innan arbetet startar. Vi tar hänsyn till värdesaker och personliga föremål och slänger endast det vi kommit överens om.

Ja, grovstädning går under klassifikationen Hushållsnära tjänster. Om du uppfyller villkoren för RUT betalar du bara 50 procent av arbetskostnaden. Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år, vilket motsvarar ett köpunderlag på 150 000 kronor. Från den 1 januari 2021 utökades maxtaket från 50 000 kronor till 75 000 kronor per person och år. Läs mer på Skatteverkets hemsida om rutavdrag.

Har du fler frågor?

Vänligen kontakta oss så besvarar vi dig så snart som möjligt.

Banerry bildgalleri
Bildgalleri

Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.

Hur går en grovstädning till?

1

Hembesök

Efter första behöver vi oftast göra ett hembesök för att inspektera bostaden där städningen ska utföras. Vi behöver inspektera omfattningen för att ge korrekt prisbild till kund.
2

Pris & planering

Med det underlag vi har skapas en offert där kunden får ta del utav vad som ska göras och vad varje moment kommer att kosta. Vi uppskattar även tidsåtgång samt bokar in start- & slutdatum.
3

Utförande

På bestämt datum & plats påbörjar vi arbetet. Tidsåtgången beror på bostadens storlek & städningens omfattning.

SAMARBETEN

Ett axplock av våra samarbetspartners & kunder.

Socialstyrelsen
Stockholms stad
Polisen
Anticimex
Kronofogden
Stockholms stadsmission
Bostad först
Erikshjälpen
Myrorna
Södertälje kommun
Botkyrka kommun
Nacka Kommun
Familjerättsbyrån
Nynäshamns bostäder

KONTORSADRESS

Trollesundsvägen 4 NB
124 32 Bandhagen, Stockholm

KONTAKTA OSS

Org.nummer:559048-5743
BANERRY AB

073-433 40 09

ÖPPETTIDER

08.00 - 19.00
Alla dagar