SOCIALSANERING

073-433 40 49

Vi utför all typ av sanering som omfattar människor och boenden.
Vanliga jobb är att exempelvis sanera en hel lägenhet.
När en vanlig städning inte räcker till är du välkommen att kontakta oss för hjälp.
Vi har personal och utrustning att hantera alla typer av uppdrag.
Exempelbilder på denna typ av jobb hittar du i vårt bildgalleri

Socialsanering

I vårt arbete tar vi alltid hänsyn till individen som bor eller har bott i bostaden, likaså till andra inblandade. Vi försöker då att återställa bohaget till ett skick som den boende kan leva i eller så sanerar vi det så att det är färdigt att renovera innan försäljning eller byte av hyresgäst. Under dessa saneringar är sekretess extra viktigt och vår personal är alltid diskret.

Denna typ av uppdrag behövs ibland när det hänt något tragiskt, så som att sanera efter personer som på ett eller annat sätt inte varit kapabla till att städa efter sig själva under väldigt lång tid eller om de har haft ett missbruk, levt i misär, lämnat blod eller avföring efter sig, om en avliden person blivit liggande en längre tid eller om en individ levt med psykisk sjukdom. Behovet av socialsanering är därmed väldigt brett och ett paraplybegrepp för sanering av ett boende där en individ orsakat behovet för saneringen.

Eftersom att platsen där socialsaneringen ska genomföras kan vara förorenad så krävs det ibland speciell utrustning och skydd för personal som ska utföra arbetet. Vi besitter all typ av utrustning för att utföra jobben och det kostar inte kunden något extra vid fall då specialutrustning behövs.

När inte vanlig städning räcker eller vanlig städpersonal inte klarar av att få rent så behövs andra metoder och insatser långt utöver det vanlig städpersonal åtgärdar utan relevant erfarenhet och utbildning. Vi finns här för att hjälpa er oavsett situation.

Vanliga frågor om socialsanering

Priset för socialsanering varierar ganska stort beroende på omfattning, sanitära förhållanden & bostadens storlek.
Vi erbjuder alltid gratis hembesök och offert. Vi garanterar lägsta pris, tillämpar rutavdrag och kan matcha andra offerter. 

I vanliga fall omfattas arbetskostnader för tömning, städning, transport & sortering samt materialkostnader. Vid behov utav container tillkommer denna kostnad. Vi lämnar alltid en offert med ett fastpris & tydlig information till kunden.

Ja, vi använder bilar utan logo, diskreta kläder och utrustning. Vi pratar inte med grannar eller andra nyfikna. Vi garanterar tystnadsplikt och diskretion.

Nej, men vi har en personlig genomgång på plats innan arbetet startar. Vi tar hänsyn till värdesaker och personliga föremål och slänger endast det vi kommit överens om.

Ja till en viss del. Bara delen av arbetet som går under städning eller grovstädning. Arbetskostnader för själva saneringsarbetet går enligt Skatteverkets regler inte att få rutavdrag för. Grovstädning går under klassifikationen Hushållsnära tjänster. Om du uppfyller villkoren för RUT betalar du bara 50 procent av arbetskostnaden. Du har ett personligt maxtak på 75 000 kronor att utnyttja per år, vilket motsvarar ett köpunderlag på 150 000 kronor. Från den 1 januari 2021 utökades maxtaket från 50 000 kronor till 75 000 kronor per person och år. Läs mer på Skatteverkets hemsida om rutavdrag.

Har du fler frågor?

Vänligen kontakta oss så besvarar vi dig så snart som möjligt.

Banerry bildgalleri
Bildgalleri

Vi förstår hur viktigt det är att visuellt se hur vi hanterat tidigare uppdrag som liknar ditt. Kolla in vårt bildgalleri så kan du se resultat från tidigare utförda uppdrag.

Hur går en socialsanering till?

1

Hembesök

Efter första kontakt via e-post eller telefon behöver vi oftast göra ett hembesök för att inspektera bostaden där saneringen ska utföras. Detta är viktigt för att vi ska kunna uppskatta pris och estimera arbetets omfattning.
2

Pris & planering

Med det underlag vi har skapas en offert där kunden får ta del utav vad som ska göras och vad varje moment kommer att kosta. Vi uppskattar även tidsåtgång samt bokar in start- & slutdatum.
3

Utförande

På bestämt datum & plats påbörjar vi arbetet. Tidsåtgången beror på bostadens storlek & städningens omfattning.

SAMARBETEN

Ett axplock av våra samarbetspartners & kunder.

Socialstyrelsen
Stockholms stad
Polisen
Anticimex
Kronofogden
Stockholms stadsmission
Bostad först
Erikshjälpen
Myrorna
Södertälje kommun
Botkyrka kommun
Nacka Kommun
Familjerättsbyrån
Nynäshamns bostäder

KONTORSADRESS

Trollesundsvägen 4 NB
124 32 Bandhagen, Stockholm

KONTAKTA OSS

Org.nummer:559048-5743
BANERRY AB

073-433 40 09

ÖPPETTIDER

08.00 - 19.00
Alla dagar